White and Famous

Godkvall.

Jag skakar inte langre, men jag tror jag under denna dag har skapat mig ett blodande magsar.

Det hela borjade imorse 05:00 nar jag och Madde klev upp pigga och klara for att fara mot Poerto Princessa. Flyget gick stralande(tog 52 min) och varlden log mot oss. Vi tog en sot moppe-taxi till bankomaten och sedan till busstationen. Vid busstationen far vi en buss direkt till El Nido. Vi trodde att vi skulle vara glada och fa se massa vacker natur i 6 timmar, men nej. Vansinnes farden borjar direkt. Vi sitter 13 personer inklamda i en minst 15 ar gammal pikebuss som hade HELT utslitna dack. Uppe pa taket svajjar allas packning under en liten pressenning. Chaufforen har ingen vett i skallen och han kor som om han stulit bilen, passagerarna och all packning. Det var grus och sand vag nastan hela tiden. Till raga pa allt hade det regnat, sa i leran slirade hela bilen fram och tillbaka langs den tunna vagen. Vi kunde fan ha stupat 100 meter rakt ner i en ravin. Hade jag suttit pa en toalett hade jag skitit okontrollerat, men nu var det sa pass bra att jag kunde halla mig.

Vi akte genom massa sma byar. Dar kommer det sma barn, hundar och kycklingar pa vagen. Varan kare chauffor skiter helt klart i sitt eget liv, men nu bevisar han att han inten bryr sig om nagons liv. Vi hann mosa 4 kycklingar sammanlagt. Hemskt men sant.

Nu till rubriken. I Manila, pa kopcentrumet star folk och glor nar vi kommer. Vi ar vita och dom har tydligen aldrig sett en vit manniska i hela sitt liv. Madde tankte fraga en tjej om hon inte skulle ta en bild eftersom att den varar langre?! Men vi vagade inte ;P Pa landsbyggden trodde vi att folk skulle do nar de sag oss. De gapade, pekade och vinkade. Bensin-mackens personal stack in huvudet for att se battre?! Hart att vara turist :P Fortfarande ar alla extremt snalla och hjalpsamma mot oss :D

Vi har shoppat osstill bristningsgransen, seriost. Handlat presenter och julklappar som idioter! Och om mojligt annu mera till oss sjalva. Undrar om vi far transportera med oss allt hem? Vi ska handla annu mera sen :-O

Jaja...nu ska jag kolla min mail och julbilder pa min familj :) jag tror jag kommer borja grata ;)

Hors! / Johanna

Kommentarer
Postat av: parents munkens

Hoppas ni har det lika fint som på tidigare ställen.Bada mycket.kram Namu

2010-01-07 @ 23:49:27
Postat av: ida

<3 saknar er. jag gråter snart.

2010-01-08 @ 20:00:08
URL: http://wyswyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0