The sun is back!

Vi behovde inte fly tillbaka till Puerto Princessa for att ligga i solen :D Den kom tillbaka idag! Kan ju tala om att min rygg har en stor vit flack i mitten. Jag har brant mig som fan och Madde skrubbade sonder den idag :P

Kan ju saga som sa att JA, vi har hort om jordbavningen, men den var i Mindoro, vilket ligger sa langt borta fran oss har pa Palawan som man kan komma :) Har pa Palawan finns inga vulkaner, inga jordplattor som flyttar sig och ja, det ar extremt lugnt har! Vi badar i South china sea varje dag, for den som ar intresserad!

Vi bor banne mig pa ett zoo! Kackerlackor, stora spindlar, odlor och sa har jag en myr-farm vid min kudde! Till raga pa allt sa faller det ner sma skalbaggar i mittt huvud under natten. Men nu har vi blivit hardade kvinnor, sa vi bryr oss inte langre :P Nastan iallafall...

Annars sa har vi hangt med en kille fran Israel som heter Omri samt en kille fran Irland som vi kallar "the irish boy". En dejt i Israel ar tydligen inte sa att man rider ut i oknen med varsin kamel och ser solnedgangen. Jag tycker det var en extremt bra dejt-ide!

En av samtalsamnena var deras "kepa" eller hur det stavas. Judarnas lilla mossa. Sahar gick den:

Jag: Ahh, so do you stamp on your hat when you get married?
Omri: Oh, no! Thats kind of illegal! If you drop your "kepa" by misstake, you have to pick it upp and kiss it!
Jag: Aha, but what if you by misstake drop it in horse-shit? Do you still have to kiss it?

Det var en extremt rolig kvall och vi ar valkommna till Israel for att aka pulka i sanddynorna :P Fast da maste vi ta med oss pulkan. Manniskorna dar nojer sig med en plast-pase! Hur skutton sager man stjart-lapp pa engelska? Vi kallar det ass-flat eller flat-ass! HAHA!

Snart ska vi ata nudlar.. aterkommer nar nagot spannande hander! / Johanna

Kommentarer
Postat av: parents munkens

det låter trevligt,att solen är tillbaka.

2010-01-14 @ 15:47:43
Postat av: ida

<3

2010-01-14 @ 20:35:10
URL: http://wyswyg.blogg.se/
Postat av: soffe

haha du är så bränd johanna!

2010-01-15 @ 20:52:15
Postat av: Mamma A

Passa er noga.

Snart är ni hemma. Vi längtar såååååååååååå!!!!!! Bara 3 veckor kvar!!!!!!

Party party!!!!!!!

2010-01-16 @ 15:20:01
Postat av: parents munkens

Läser ni inte Aftonbladet,...?

2010-01-16 @ 16:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0