Manila: Ett jobbigt paradis

Nu har vi hangt pa Mall of Asia i 2 dagar. Vi har tillsammans kopt sa mycket, sa jag inte ens kommer ihag vad det ar! DET AR SA SJUKT STORT, SJUKT MODERNT OCH VI ALSKAR DET! Kuala Lumpurs KLCC kan ta sig i stjarten! Vet ni vad det basta ar? Allt det jag kopte igar, som jag inte ens minns riktigt var det var, kostade mig 2800 svenska kronor. Och da ar en jacka inraknad! Forsok fa det i Sveriges skit shoppingcenter :P Jag tror bestamt att nar alla andra drar till Stockholms mellandagsrea, ja da drar vi till MoA! Det ar alla affarer vi har i Sverige som Mango, topshop och ZARA. Dom har aven Forever21 dar vi gick loss ordentligt igar :D

Men Manila ar inte bara bra saker, tyvarr. Dessa kontraster :( Igar nar vi hade shoppat hela dagen, atit sushi och fikat pa Starbucks kandes livet precis som det ska vara. Mycket battre an vad vi nagonsin kunnat forestalla oss av Manila. Nar vi sedan atervander fran den "fina" sidan av staden sa ser vi familjer som sover pa gatan, ensamma kvinnor som kan vara prostituerade och killar som desperat vill salja sina fejk-rolex. Det blir sa svart for hjarnan att forsta att vi ar i samma land och ser extrem rikedom och extrem fattigdom pa samma gang. I ena hornet av en gata finns hotellet Mandarin Oriental. Ett sjukt fint hotell dar endast rika politiker bor, ungefar. Pa andra sidan gatan sover en hel familj pa en liten filt och tigger pengar pa dagarna. Hur sjutton gar det ihop?

Idag ska vi iallafall forsoka fa biljetter till AVATAR med 3D brillor! Kostar ungefar 30 kr att se filmen pa MoA. Fast forst tankte vi ta oss till nagon marknad eller mindre shoppingcenter for att kolla lite dar med. Vi blir sa snurriga inne pa MoA. Dom har en skitstor isbana dar man kan hyra ett par skridskor och glida 1 timme om man kanner for det! Ahh...vi kan tyvarr inte ta sa mycket bilder har i Manila eftersom att vi da i samma stund blir av med kameran som vi tar upp den :P

Men men... Igar hade vi roomservice som kostade oss 80 kr :D och da fick vi MYCKET mat! Dom ar sa hjalpsamma pa hotellet sa det ar sjukt! Nar jag kommer hem vill jag blir kallad M'am eller Madame, valj vilket ni  vill! Jag lyssnar nog inte pa "Johanna" langre :P

Imorgon flyger vi till Palawan klockan 8 pa morgonen. Skont att komma till stranden igen :D vi borjar bli bleka!

Soliga halsningar Johanna :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ma'am;)

2010-01-06 @ 11:12:39
Postat av: Anonym

It spells ma'am I mean:P

2010-01-06 @ 11:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0