Trimmad moppe

Hej och ha!

Idag har det varit full rulle fran 9 imorse! Vi hann ata en god frukost pa Breakfast cafe innan det blev dags att hyra varsin moppe! Eller vi hyrde 2 :) Det blev jag, Madde, Helen och Emma som drog ivag en heldag runt hela Langkawi! Nar vi skulle hyra mopprna till att borja med, var man tvungen att vara 23. Panik for mig och Madde alltsa. Men vi valde att krossa lagens langa arm och vara kriminella. Jag vet inte hur det gick till, men strax darefter hade vi 2 moppar att glida runt med. Det var fan speed pa dom. Flugorna fastnade i munnen och inannfor shortsen och gud vet var! Vi akte forst till Cable Cars. Efter en timmes vantan i hettan var det antligen var tur att hoppa in i varan car och aka upp! 750 meter upp for ett berg kom vi! Alltsa utsikten! Aven om vi tog massa bilder, sa ar det fan ett stalle man ska se innan man ligger i kistan och ska begravas! Det gar liksom inte att fanga den upplevelsen pa bild, tyvarr :(

Efter den trippen var det dags for vattenfallet. Det var ocksa gudomligt vackert och vi svettades floder! 300 trappsteg fick vi vandra innan vi nadde den :P Fyfan, jag har aldrig svettats eller flasat mer an da! Sinnessjukt varmt var det! Darefter hyrde vi en bat och en guide som forst tog oss till Bat-caves(fladdermus grottorna). Nar vi stilla gick dar inne och tog lite kort har och var kande jag mig besviken over att inte se nagon fladermus :( Sa innan grottan tog slut knappte jag kort pa taket. Vad ser jag da? Utan att overdriva, 3000 fladdermoss som hanger och sover i morkret! Jag blev sa facinerad och knappte kort som en galning! Nar vi sedan kommer ut ur grottan, forstar vi att vi gatt in pa fel sida :P Utanfor star en skyllt att man inte far fota med blixt :P Hehe...men utan blixten hade vi ju inte fatt nagra kort :-)

Sedan drog vi till the fishfarm...Inte sa mycket att se, trodde vi! Men man fick en egen guide som berattade allt om alla fiskar dar! Vi pillade pa stingrockor, en stor, slemmig snacka och Helen holl i nagot som sag ut att vara fran Big Bang. Typ som en fossil, fast levande! Det sag ut som en ailien!!! Det var nagon form av krabba, tror jag :P Eagle feeding var inte sa spannande som jag hade trott :( Ornarna var vackra att kolla pa, men det hande inte sa mycket :( Nar vi sedan speedade hemat i morkret kom vi val upp i hastigheter runt 80 :P Fyfan vad det blaste! Jag menar, i borjan korde vi i kanske 35, men sedan nar man ser alla andra kora som galningar, sa foljer man liksom bara med i floowet :P Det ar nagon form av ordnat kaos i trafiken har i Malaysia :) Vi overlevde aven denna svang!

Efter denna langa dag och alla aventyr avrundade vi den pa Starbucks med kaffedrink :) Gudomligt god, fast Anna Skipper hade nog gatt i taket om hon sag den :P

Imorgon aker vi till KoLipe som ligger i Thailand. Klockan 8 blir vi hamtade pa varat Guest House :) Ahh...klockan ar halv 11 och vi har inte ens hunnit packa :(

Nu ska jag gora er glada :) Jag tror vi lyckats lagga upp bilder pa resedagboken.se :-) Madde far skriva addressen i sitt inlagg, som jag antar kommer snart :) Forbered er pa avundsjuka....

//Johanna

Kommentarer
Postat av: Sussu

levande fossiler, var det typ... ett djur som har en .. nål till svans typ, och ser ut som en krabba typ :O vafan heter de... DOLKSVANSAR!!! där har vi det:) Var det sådanna? fan vad coolt isåfall!!!!

2009-12-14 @ 16:03:59
Postat av: parents munkens

Fartdårar,...ni slutar aldrig överraska oss.

Many Hugs!!!!!!!!

Christeta väntar eran mail.Hon hälsade!

2009-12-14 @ 18:34:07
Postat av: Mamma A

Jag håller fullkomligt med Johannas föräldrar!!!!! Ni slutar då ALDRIG med att förvåna oss. Hoppas ni hade hjälm på er oxå ;o) .

Puss o kram på er

2009-12-15 @ 07:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0