Som barn

Lange sedan jag skrev har! Jag, Johanna, har ju fatt brottas med det mesta har under varan resa sasom kackelackor, magsjuka och andra saker som mest ar pinsamma. Pa nagot satt ar jag anda glad att det inte var Madde som rakat ut for allt, eftersom att vi da hade gatt under :P

vad har hant? Igar var vi pa Aquaria har i Kuala Lumpur. Det lag i KLCC vilket ar de beromda Twin Towers. Sussu, jag kan ju saga en sak: Havets hus kan slanga sig i vaggen! Vi har pillat pa dom mest fantastiska djuren, gatt i en tunnel som var 90 meter lang med 2,5 meter langa tigerhajar over vara huvuden, sett en djavulsrocka som var typ 4 meter fran vinge till vinge(Sussu ar nu ytterst glad), kollat in leopardfargade elektriska alar, tarantellor, svarta ankor, giftiga grodor, pirayor MED MYCKET MERA! Och det basta? Vi har bilder pa nastan allt :D Svincoolt var det! Nar vi forst kom in i tunneln och en vithaj gled over Madde, blev hon sa radd sa hon satte sig pa golvet! Jag garvade nastan ihjal mig! Dom hade...hur ska jag forklara..? Ehem...Om man sager kretsloppet av vatten? Ja, jag far visa nar jag kommer hem, for jag kan inte forklara hur det gar till nu :P Vi fick iallafall en grundlig lektion i det av en kille som jobbade dar! Han gav oss aven en tigerhajstand! Snallt :D Sa nu glider Madde runt med den var hon an gar. Hon tror typ att den bringar tur?! haha!

Idag har vi hangt med dom tva svennarna vi traffade i Penang, Batu Feringgi, Jenny och Erik. Vi drog till en vattenpark/tivoli/zoo och sen fanns det 2(?) kategorier till som jag inte minns. Asiater ar fett efter i tivoli och vattenparksbranchen anser jag. Eller sa var det vi som kom till ett stalle dar rekomenderad alder ar 12? Haha, nej men det blev kul anda! Vi akte en bergochdalbana som gick i 30 kmh ungefar. Den akte faktiskt 2 varv. Andra varvet var vi tvugna att hetta till aket lite, sa vi borjade vrala okontrollerat. Det varsta var att kineserna som vralade var seriosa...Deras storsta, farligaste och HAFTIGASTE attraktion var en bat som snurrade upp och ner. Madde och asiaterna skrek som galningar medans jag gaspade ;P Sedan fanns nastan alla saker som finns pa Skara sommarland, sa det var riktigt nice! Synd bara att koerna var svinlanga och sjalva aket tog 1 30 sek :( MEN jag maste anda beromma dom for deras Flumrider! I den klarade sig fan ingen av oss utan att bli lika blota som om vi klivit ut ur duschen med kladerna pa! Fan vad vatten det var! Det var latt det stallets roligaste! Sa far jag onska Jenny och Erik en bra resa hem och god jul samt gott nytt ar :D Dom aker namnligen hem inatt. Sa imorgon star dom och skottar sno, medans vi chillar kvar har pa varmare braddgrader ett tag till :D

Pa julafton har jag och min partner in crime bokat in oss pa varat lyxhotell dar jag senast led av svara spyattacker. Det var sa fint, mysigt och bra service, sa dit aterkommer vi den 24:e igen! Vi hade en egen reception pa varan vaning och roomservicen kom pa ett kick! Frukosten var underbar. Den var ocksa pa varan vaning! Det var liksom soffor och fatoljer med sma bord och stora fonster sa man sag Twin Towers. Litet och mysigt. Da slipper man den har "matsalskanslan" dar alla babblar och har sig. Vi satt i lugn och ro med varat kaffe och te och laste tidningen. Underbart! Vi tankte ata julmat pa nagot fint stalle, ga pa nagra behandlingar, basta, simma och lite sa pa julafton. Vi kan inte riktigt komma pa nagot annat mysigare har i storstan :)

Nu ska jag kolla lite pa boende och sadant pa Filippinerna och sen borjar det bli dags att bege sig mot hotellet for att sova! Klockan ar kvart over 10 har! Hors nagon annan dag :D // Johanna

Kommentarer
Postat av: parents munkens

Som ni alla vet så sitter ALLA finnar i bastun på julafton,till o med de som åker till andra sidan av jorden!Kippis

2009-12-23 @ 05:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0