VI LEVER !

Yes , vi lever. Fast knappt.  Mycket har hant och jag ska forsoka ta vid dar jag slutade vid sista inlagget.

Pa Lipe sa skamde vi bort oss rejalt, vi tog forst varsina thaimassage pa kvallen. Dagen efter och samma dag som vi skulle aka hem sa gick vi forst ner och at varldens goaste fruskot med ananasshake, pannkakor och massa farsk frukt. Sedan sa gick vi ivag och tog massage igen, jag tog en oljemassage medans JP korde pa en thaim. igen.  Efter det sa gjorde vi feetscrub, manikyr och pedikyr. Det var sa roligt nar thaitanterna sag vara forstorda fotter.  haha, dom baa "bad, bad bad " Vi dog av skratt allihopa, fan 6 tanter satt och holl pa med vara fotter och hander, 3 var liksom !  Dom skar med knivar, skrubbade med slipstenar och jag vet inte hur lange dom holl pa. Efterat sa sa dom bara " now your feet like a baby" Och jag lovar  , det stammer ! Mina fotter har aldrig varit sahar mjuka nagonsin, det ar som att ga pa moln ! Och till vilken kostnad, jo sammanlagt 1600 baht!! Vilket motsvarar ca 350 spann tillsammans for allt !!  Det ar insane, sa traffade vi 2 svenskar som sa att da ar anda den har on dyr for att vara thailand. Jag och JP holl pa att tappa hakan, sa vi ar mer an nojda !

Den kvallen akte vi iaf till Langkawi, fick sallskap av evelina och johannes som oxa akte dit. Supertrevliga manniskor ! Det hela slutade med att vi delade pa ett rum alla 4 efter att ha kant varandra sisadar 2 timmar. Allt ar liksom fullbokad sa vi tog en liten stuga nere pa stranden,  vi hade hoppats pa att den skulle vara kackerlacksfri, men ickesanicke !  Det sprang runt en liten javel darinne allt, johannas maste kant sig sjuck macho nar alla vi 3 tjejer springer ut ur stugan och bara star och hoppar och skriker medans han far jaga bort den. Efterat var vi sjukt nojda med att tappa till alla hal med handdukar och JP prompade pa att sova med lampan tand, IGEN ! haha, det ar insane men sant.  Stackarn, hon tanker bara pa alla kackerlackor, kommer fa kora henne direkt till hispan sen nar vi landat pa arlanda. Sa nu vet du vad du har for uppgift niclas !

Nasta morgon gick vi till breakfastbar och kakade tillsammans, blev aven ett litet farval dar mellan oss alla. Jag och JP tog sen en taxi till farjan och en farja over till fastlandet, vi hade planerat att aka till cameron highlands men det var tydligen riktigt rikligt regn dar sa nar vi val stog pa buss stationen sa andrade vi oss och hamnade i Kuala lumpur efter en rejal bussresa !!  han som salde biljetterna  lovade dyrt och heligt att det skulle ta 5 timmar med buss, och vi skulle anlanda kl 21.  JOMEN tjena hejsan liksom ! VI kom fram typ 00.30, kul ?! Neeh, inte ett dugg. Typ alla hotell helt fullbokade, fult ooooverallt verkligen. Vi var trotta , hungriga och rejalt sletna. En snall vakt visade oss iaf till nan form av hotell, eller skafferi kandes det som att det var. Rummen var liksom, en sang och en dusch/toa typ, mer fick man inte plats med. Inte nog med det sa blev JP sjuk under natten och ravar som en gris och jag far ligga och lyssna pa dessa underbara toner. Holl ju pa att do sjalv, min lilla smurvel. Jag tyckte sa synd om henne, forst kan hon inte sova p.g.a att hon ar paranoid for kackerlackorna, sa hon maste ha lampan tand. Sen blir hon sjuk oxa. Vid halv 8 checkade vi ut och borjade leta efter ett riktigt hotell sa att hon kan slappna av och sova ut ordentligt. Allt ar fullt fortfarande och vi hittade till slut Corus hotel, 4stjarnigt och kostar 400 ringit per natt ! Det far det vara vart, for gissa vaaaad ?! DOM HAR BADKAAAAR !  Jag blev sa lycklig att jag fick en tar i ogat, eller nastan iaf. Sa jag har badat idag, medans JP har spytt och skitit om vartannat. Plutten. 
Sa har ar jag, mitt i storstan helt sjalv, idag var forsta gangen i mitt liv som jag kakade ensam ute pa ett matstalle.  I know,  20 barre och aldrig atit sjalv. Men sa are, ratt skont att traska runt har faktiskt.   : ) Blir lite egentid pa en och samma gang, hittade ju som sagt ett internetcafe och ska leta boende med. Lyckades aven ladda pa mobilen ! HAHA ! ;D     jag ar ju bara sa javla awesome !

Nu ska jag forsoka leta vidare och sen hem och halla frugan sallskap.   PUsss pa er !

Chankie, hooor av dig tack ! :) // Madde


Kommentarer
Postat av: parents munkens

Tusen tack Madde,att du ta hand om stackarn.Kram från oss till er båda.

2009-12-19 @ 12:26:20
Postat av: Mamma a

Du är en riktig ängel hjärtat. Hoppas Johanna mår bättre nu efter din omsorg.

BADKAR!!! Måste ha känts härligt att få krypa ner i. Här hemma har kylan slagit till ordentligt. Just nu är det -14 grader. Inatt hade vi -20. Inte skönt att sätta sig i en iskall bil när man skulle hem på morgonen kan jag säga men lilla Micran startade omgående. Ska bli mer snö framåt onsdag berättade Danne.

Jag ska kolla upp taxan för telefonen. Hör av mig när det är gjort. Sköt om er nu. Puss o kram. Älskar dig

2009-12-19 @ 15:14:17
Postat av: Madde

hon mar fint nu !

jag kande att jag ville gora henne lite glad med sa jag kopte en present, kackerlacksspray !! Hon blev tarogd maste jag medge :)

2009-12-20 @ 07:06:34
Postat av: Anonym

hon mar fint nu !

jag kande att jag ville gora henne lite glad med sa jag kopte en present, kackerlacksspray !! Hon blev tarogd maste jag medge :)

2009-12-20 @ 07:07:48
Postat av: parents munkens

Tack för julklappstipset till er.Nu fattas bara rim,...Detta spray tar kål på allt,fast det inte är så kallt,...

2009-12-20 @ 17:15:00
Postat av: Jonas

jag är awesome!! :D

2009-12-22 @ 04:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0