Ute pa 2 roda!

Imorse ville jag do! Pa riktigt, jag trodde jag skulle do! Eller iallafall spy! Jag vaknade runt kvart i 7 nar klockan ringde. Annledningen till det tidiga uppvaket var att vi skulle ut och springa pa stranden innan det blir to hot. Nar klockan ringt kande jag nagot pa min arm. Faktiskt, sa hade jag nagonstans i mitt bakhuvud tanken pa att det kunde vara nagot riktigt stort och hemskt som vilade pa min arm. Nar Madde tillslut lyckades tanda lampan, sa sag jag den! 3-4 cm lang, brun och kanselsproten var kanske 2 cem bara dom. EN FET JAVLA KACKELACKA! Jag svepte bort den med hela min andra arm sa den flog in i vaggen! Darefter skrek jag at Madde att vi ska ut harifran NU! Hon var fortfarande somndrucken, sa hon fattade inte grejen forst! Jag springer ut genom dorren halvnaken och skriker. Det var sa javla vidrigt! Snart fick jag ga in igen for att packa vara tillhorigheter tillsammans med en skrackslagen Madde som nu forstatt vad det hela handlar om. Jag ser hur det ackliga djuret/ohyran springer upp i min sang och under kudden. Samtidigt som vi packar i en helvetes fart ser vi EN TILL komma ut fran ett hal i taket. Nej, dar var det mer en nog. Sa ungefar 5 i 7 star vi och forsoker saga till karringen i receptionen att vi har kackelackor pa rummet och inte vill stanna dar en sekund till. Vad tror ni hon sager? "Would you like to stay another night?" Vad fan tror hon? Vi fick 40 ringit tillbaka iallafall och efter det var vi "hemlosa" pa morgonen :(

Som tur var hittade vi snabbt ett omrade med MASSA guesthouses. Det var som ett litet samhalle dar alla hyrde ut rum. Vi hittade ett jatte mysigt dar inne :) Det ar ett brittiskt par som heter Sue och Dan som ager det. Sa vi far anta att dom vet lite mer om ohyra an den vimmsiga karringen i receptionen! Hon var jatte snall mot oss nar vi kom. Hon visade oss rummen och allt man kunde gora dar. Det var helt fullbokat forutom 1 rum, sa det maste vara ett bra stalle! Egentligen far man inte checka in forens klockan 12, men det gick bra for oss. Hon sag hur skrackslagana och acklade vi var :) Annars har vi inte gjort mycket annat an atit deras inhemska mat for forsta gangen pa en liten resturang! Den maltiden kostade oss 28 kr ungefar, for oss bada :) Sen hyrde vi solstolar pa stranden sa vi hade parasoll ocksa! Kopte aven en bok till mig sjalv. Madde har ju paxat den vi fick av Erik, sa det fanns inte mycket annat att gora! Den handlar om en tjej som blir mordad nar hon ar 15 ar. Dom misstanker hedersmord eftersom att hon ar muslim och allt pekar pa att det faktiskt ar hennes familj/slakt. Men det vet man aldrig, eftersom att boken handlar om fordommar ocksa! Skitspannande! Jag har redan last over 100 sidor idag :D Det basta ar att jag far byta ut boken till en annan sen nar jag last klart den har. Lite som ett bibliotek!

Nu ska vi snart ata middag :) Borjar bli lite hungrig alltsa :) Annars har vi sett en jatte sot ap-babis nu pa kvallen! Den var sa sot! JAG DOR! hihi, kanske tar med mig den hem eler nagot :)

Vill ni ringa eller sms:a oss, sa nas vi pa telefonnummer: +0060195436674 :) Det kostar ca 40 ore i minuten att ringa fran fast telefon, men mobil kostar det ungefar 4,50 i minuten. Det ar ingen uppkopplingsavgift :) Annars kostar det ca 1 kr att sms:a :) Vi foredrar att ringa TILL fasta telefoner, sa ha en san vid er om ni vill hora vara ljuvliga roster :P Det kostar inget for er om vi ringer er och tvartom :) Bra va?:D

Nu ska jag forsoka ladda upp bilder, far se hur det gar! :)

Puss puss/// En Johanna som hatar kackelackor!

Kommentarer
Postat av: NB

Haha bra johanna:O din lilla kackerlack skrämmare:O

Hoppas ni har det bra:)

2009-12-11 @ 18:23:46
Postat av: mamma Irma

Roligt att ni börjar lära känna faunan.

2009-12-11 @ 18:34:35
Postat av: mamma Irma

Gick inte att sms:a från min telefon :(

2009-12-12 @ 07:03:47
Postat av: Mamma A

=o/ Går inte att smsa från min lur heller

2009-12-12 @ 11:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0