Times Square och pruta

Idag har hela javla dagen bestatt av SHOPPING! Problemet ar bara att deras storsta storlek XXL motsvarar ungefar XS. Ett stort problem for the jumping asses! Men vi klarade anda av det med bravur, trots att det tog 6 timmar att hitta det vi skulle ha pa nyar! Madde kopte en gra klanning medans jag korde pa en gra, langarmad troja som hade kedjor pa axlarna. Later kanske inte sa najs, men ni som har lite koll pa trenden vet ju vad jag menar ;) Ni andra: las pa vafan! Det samsta har i Malaysia ar att man oftast inte far prova kladerna innan man koper dem! Inte heller finns oppet kop eller reklamation. Sa har man kopt nagot, sa har man. Illa, men vi klarade av det ganska bra anda!

The big news of today ar att vi drog till frisoren pa Times square. Vi tankte att det var battre att betala mer for en professionel frisor, istallet for nagon med en gammal rotig sax i en liten hydda. Jag sa till frisoren: Cut my hair, make it thin and put in some nice colour! Resultatet? Jag har nu morkbrunt har och sjalva langden ar kortare an till axlarna! JAG ALSKAR FORANDRINGAR :D Madde toppade sig samt fargade utvaxten. Vi kopte aven en harinpackning eftersom att vara har ar sa torra av saltvatten, sol och vind. Sussu skulle do for den inpackningen :D Hela kalaset gick pa 540 ringit. Vill ni veta exaktsa summan i kronor, sa ta 2,19x540. Jag skulle tippa pa 1300? Da var det for oss bada alltsa, sa billigare an i Sverige ar det ju latt! Jag menar, ska jag beskriva Time Square? Ni har aldrig i hela erat liv sett storre kopcenter om ni inte besokt Kina eller Japan. Kanske USA, men jag ar inte saker. En fet bergochdalbana inomhus, en bioduk pa 100 meter och 15 vaningar som ar ungefar som 5 fotbollsplaner/st. I detta finns det pressat sakert over 1500 butiker, 80 resturanger...Herregud, ni skulle se deras dekorationer! Jag trodde seriost att jag dromde! Helt makalosa ar dom! Nej, det gar inte att beskriva utan jag far lov att saga: AK HIT FFS OCH SE DET SJALVA!



Ja, just nu laser ni vad kungen av Prutarna skriver, dvs ME! Efter en heldag pa TS hade vi anda inte fatt nog av grejer! Vi gled ner till China Town och startade den storsta prut-eran dom sakerligen varit med om! Madde ville ha en stor Burrberry handvaska och rullvaska i kombination. Jag fragar: How much do you want for this? Jag ar noga med att se ganska sa ointresserad ut. Han slanger fram: 300 ringit. Jag suckar och sager, no way och upprepar summan. Jag ser mer ointresserad ut och han fragar: But how much will you give for this then? Jag: ooh, i dont know...100 at the most...Bollen ar i rullning, han sager en summa och jag kontrar med en lagre. Efter 10 minuter far jag nog och vander pa klacken. Jag ser att killen far panik och borjar ropa redan efter att jag gatt 5 meter. Oh oh, how much do you want to pay? Da slar jag till med det stora: Okey, I will have the big bag and then I want some smaller handbag to. 150 for everything. Dar hade vi en deal och Madde fick 2 vaskor. 450 ringit sparade pa det! Sen rullade vi pa som galningar och prutade hejvilt! Nar vi kom tillbaka till varat Guest House hade vi prutat oss till foljande:

  • En rullvaska till Madde
  • En handvaska till Madde
  • 4 Ed Hardy linnen
  • 1 planbok
  • En datorvaska till mig
  • Ett Tiffany's armband till mig

Allt detta till den natta summan av 280 ringit(550kr typ)! Kandes sjukt bra, sa vi ar val igang och prutar imorgon kvall ocksa, pa sjalvaste julafton! Okej, jag kanske inte ska ta at mig hela aran, for Madde var ju ocksa grym! Vi gjorde det tillsammans helt enkelt, for vi ar ju ett team har nere!

Imorgon ska vi till IKEA och ata svenska kottbullar med de tva svennarna vi traffat nu ikvall pa varat nya Guest House :D Sen har vi traffat en kille vid namn Damian ikvall ocksa. Han har pluggat i 11 ar och ar nu forskare. Snubben ar fran tyskland och han handlar INTE pa Lidl! ILLA! Men han ska iallafall med oss till Cameron Highlands nu den 25:e :) Sen tror jag Madde har fatt en crusch pa Auustralienaren har ocksa :P Vi far se om jag agerar matchmaker annu en gang!

Hors imorgon :D PUSS och GOD JUL/ Johanna!


Kommentarer
Postat av: Mamma A

HAHAHAHAHAHAHHAHAHA DUKTIGA TJEJER!!!!!!! Se till att pruta när ni kommer hem sen =o).

GOD JUL PÅ ER!!!!!!

2009-12-24 @ 10:27:57
Postat av: Lena Anders Victoria o Diesel

Vi vill önska er en God Jul o ett Gott nytt år från oss här hemma i kylan!

2009-12-24 @ 10:48:59
Postat av: Anonym

Vi vill önska er en God Jul o ett Gott nytt år från oss här hemma i kylan!

2009-12-24 @ 10:55:45
Postat av: parents munkens

God jul från oss alla till er båda.Klapparna ligger kvar!

Pusssssssss o Kram

2009-12-24 @ 21:31:21
Postat av: ida forsberg

NI ÄR BÄST <3

2009-12-25 @ 12:19:57
URL: http://wyswyg.blogg.se/
Postat av: Sussu

ååh vad roligt ni verkar ha :D:D men vad kasst att alla kläder är små ;o jaja, god jul på er, och gott nytt år ^^ <3

2009-12-25 @ 12:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0