Still chilling

Vi har inte sa mycket att gora under dagarna, sa nagon timme vid datorn ar ju okej :) Det har varit hiskeligt varmt idag! Mina axlar och hals ar sonder-branda! Madde mobbade sonder mig nar jag hade min klanning pa huvudet och sedan lat jag den hanga ner pa axlarna. Hon ansag att jag var mycket lik en farao eller san dar kamel-ryttare. Arab kanske? Sen drog jag pa mina horlurar och solbrillor och dansade som Kleopatra till lite Lady GaGa :D

Igar kvall blev det till att sitta pa var kanda balkong med Svennarna Jenny och Erik. Det blev en laaaaaaaaang disskussion om vegetarianer. Jag trodde liksom att dom var varsta trad-kramarna, engagerade i miljofragor och allt sant dar som en hippie ar. Men dom ar ju precis som vi, bara att dom inte ater kott ffs! Sa nu ar alla mina fordommar mot vegetarianer borta for gott :D Erik hade jobbat pa ett slakteri och sett vilken industri det ar och efter det ville han inte ens ata kott :O Jag och Madde funderar pa att bli vegetarianer pa halvtid. Alltsa ata vegetariskt nar vi gor det hemma sjalva, men nar vi sedan ater ute, sa spelar det inte sa stor roll om man far i sig en kottbit eller tva! Jag menar, sant gor ju ocksa skillnad! Bade mot djuren och miljon! Kanner mig grymt duktig som faktiskt tanker sa langt :P

Nyss pa stranden traffade vi 2 killar som bara var har over dagen. Annars bor dom i Georgetown som kanske ligger 30 min med buss harifran. Sa efter lite snack sa bestamde vi oss for att joina dom till Langkawi imorgon bitti med baten! Jag menar, britterna, schweizen akte hem idag och imorgon aker Jenny och Erik. Sa vi skulle bli helt ensamma :( BUHUU!! Vi skulle ha foljt med dom till Penang idag for att kolla in solnedgangen fran ett jatte kant berg, men solen gar ner sa tidigt har sa vi hann inte :( Det ska vara en av varldens vackraste stallen att se en solnadgang faktiskt!

Annars mar vi riktigt bra! Madde kanske ar ganska sliten eftersom att hon och Jenny drog ner till baren vid 3 igar. Dar snackade dom med smarta araber om kvinnor och religion till halv 7 imorse. Hehe :D Vi har aven klarat oss fran turist-sjukan hittills och vi har atit deras mat och mar bra anda! Det har gar med andra ord riktigt bra! Vi traffar nya manniskor hela tiden och lar oss nya saker hela tiden! Att bo pa ett hostel ger sa mycket mer gemenskap an hotel och alla delar med sig av erfarenheter, bade bra och daliga! Sa nu vet vi inte om det blir Hilton eller Hostel pa julafton. Eller varfor inte det 6 stjarniga i Dubai for 22000 kr/natten for det billigaste rummet? ;-) Nejda, men traffar vi andra som vi kan hanga med stannar vi pa Hostel, helt klart!

Medans jag skriver forsoker jag overtala Madde till Seafood ikvall, men hon tror att hon ska fa en tentakel i munnen eller nagot :P

Och det roligaste ever var igar nar vi satt pa ballkongen! Madde far syn pa en odla i taket och borjar hyperventilera! Den var sa sot tycker jag, kanske 1 decimeter lang! Men Madde skriker som en galning och vagrar kolla pa den stackars odlan som var mer radd for henne an tvartom! HAHA, men vi fick skratta ordentligt iallafall!

Nu ska jag sluta babbla...Ha det sa gott sa hors vi snart igen :D // Johanna




Den har synen har vi varje morgon nar vi kliver 10 meter fran varat Hostel :D


Kommentarer
Postat av: mamma Irma

Ladda bilden igen.Ha det bra.Puss

2009-12-09 @ 12:29:57
Postat av: Mamma A

Hej våran plastdotter =o) . Vem vet, ni kanske träffar de andra igen i Penang. Kan ju bara hoppas. Intressanta diskutioner har ju alltid varit Maddes melodi. Det vet vi ju. Skönt att veta att allt är ok med er. Ni finns i våra tankar, dag som natt. Var bara rädda om er.

2009-12-09 @ 13:31:46
Postat av: Anonym

hahahaa lätt fint när ni skriver höra och hör xD tänker mig hela tiden att det ska bli värsta hemskheterna men så kommer jag på mig själv och garvar lite smått ;K "Sen drog jag pa mina horlurar och solbrillor och dansade som Kleopatra till lite Lady GaGa :D" man ba, vadå äre något fel på lurarna eller? xD HAHAH, bra att ni har det kul iallafall :) Puss på er!

2009-12-09 @ 21:25:24
Postat av: madde

hahaha ! jag vet, till och med vi far oss ett javla gott skratt nar man laser igenom inlaggen :P

2009-12-10 @ 10:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0