Nya bravader

Imorse segade vi oss upp klockan 20 i 7. Det var tyngsta morgonen vi haft nu under var forsta vecka! Sa vi drog in i taxin, som ar javligt billig har. Det kostade 38 ringit for oss bada. Motsvarar ca 40 svenska kronor var :D Vi har haft turen att alltid aka med snalla taxichaufforer. Dom berattar liksom allt dom vet om stallena vi ar pa! Sa vi behover inte betala for dyra guider :D Baten tog nastan 3,5 timmar over till Langkawi. Det guppade som fan hela vagen, eftersom att vagorna var sa hoga! Madde sket pa sig nagra ganger, men annars gick det valdigt bra :D

Nu ar vi iallafall pa en ny strand som om mojligt ar vackrare an Batu Ferenggi! Vi bor nu pa ett Motel precis vid stranden och betalar 60 ringit/natten(ca 65 kr var). Vi har tagit kort pa massa maneter idag som spolats upp pa stranden. Madde ar bara tvungen att pilla pa varenda en! Det hande en ganska laskig sak nar vi gick langs stranden idag. En gubbe som kanske var 45 ar kommer fram till oss och fragar om vi vill aka ut pa havet med han och hans fru med en jakt. Han forklarade att dom skulle segla langs kusterna ner till Singapore under nagra veckor, samt besoka lander vi akte forbi. Min magkansla ville dra mig darifran pa en gang, men for att vara snalla lyssnade vi pa allt han sa. Allt detta skulle kosta oss 200 ringit var och da var maten ocksa inraknad(400 svenska kr typ). OCH JAG HAR FAKTISKT LART MIG AV MIN PAPPA ATT OM ETT ERBJUDANDE VERKAR FOR BRA FOR ATT VARA SANT, SA AR DET OFTA DET OCKSA! Dvs, vi skippar baten och betalar hellre mer om vi vill dit! Dar ser ni, mamma och pappa, vissa saker ni sager fastnar faktiskt i mitt huvud ocksa :P Vi vet ju inte om dom ar varsta swingers-paret som bara vill supa ner oss och sa vidare. Maddes magkansla funkar den med :D

Pa varat Motel har vi ingen guarden angel, utan en guarden cat. Den liggar utanfor varan ballkong och vaktar oss :D Fast den kommer inte fram till oss om vi lockar pa den. Fast pratar vi med den, sa svarar den genom att jama. Annars sitter den dar pa sin vakt och lyssnar efter en mus eller tva kanske :D Hoppas den ar kvar ikvall nar vi kommer hem!

Jag tror att Madde och jag ska gora en crazy sak. Jag tror banne mig vi aker till Australien over nyar! Biljetterna kostar ungefar 400 kr tur och retur. Vi far se om vi far bo i House of Hell herpes Sumo och PH! Det skulle vara skoj! For vi vet inte riktigt var vi ska fira detta eviga nyar i Malaysia. Det ar ganska billigt att aka till nagon O utanfor Thailand eller typ Bali ocksa, men om vi far hoocka ihop med vara saknade kompisar ar det ju inte fel :D

Under varan vistelse har har vi mycket framfor oss, sa imorgon blir sista "semesterdagen" for sen ar det full rulle! PS! Det ar asbilligt har! Internet en timme kostar 3,5 ringit dvs 8 spann typ! DS!

Hejsvejs alla svennars vita fejs!




Hoppas den har bilden syns! Vi kans fortfarande inte ladda upp bilder :( Men forhoppningsvis imorgon! Har har vi legat och solat hela dagen! Jag har fan tagit battre bilder sjalv :P Denna ar fran google! Men ser ni bergen? Det ar helt sjukt hur fin naturen ar har!

Kommentarer
Postat av: mamma Irma

Mina kloka tjejer.Jag är så stolt över er.Pus till er båda.

2009-12-10 @ 11:59:56
Postat av: mamma Irma

PUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

2009-12-10 @ 12:01:14
Postat av: Mamma A

Inte ett dugg avis på er

2009-12-10 @ 17:25:12
Postat av: Sussu

VAD HAR JAG SAGT?! PETA INTE PÅ DJUREN I VATTNET!!! DE KAN VARA DÖDLIGA! NÄSSELTRÅDARNA HOS EXOTISKA MANETER PÅVERKAR BL.A. NERVSYSTEMET SÅ BE MADDE GE FAN I ATT RÖRA DEM!!!! DU OCKSÅ FÖR DEN DELEN!!! LOVA MIG DET!!? RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR INGET OM NI INTE VET EXAKT VAR DET ÄR!!! SJÖBORRARNA LÅTER NI BLI!! MANETERNA LÅTER NI BLI!!!! LÅT ALLA BLÖTDJUR OCH TAGGHUDINGAR VARA IFRED!!!!

2009-12-14 @ 15:39:17
Postat av: Anonym

LÅT BLI DJUREN I VATTNET!! MANETERNA HAR NÄSSELCELLER SOM GER SIG PÅ NERVSYSTEMET OCH DET KAN INTE SLUTA PÅ ANNAT SÄTT ÄN ILLA!!! LÅT BLI ALLT NI INTE VET TILL HUNDRA PROCENT VAD DE ÄR!!!

2009-12-14 @ 16:14:28
Postat av: Sosso

LÅT BLI DJUREN I VATTNET!! MANETERNA HAR NÄSSELCELLER SOM GER SIG PÅ NERVSYSTEMET OCH DET KAN INTE SLUTA PÅ ANNAT SÄTT ÄN ILLA!!! LÅT BLI ALLT NI INTE VET TILL HUNDRA PROCENT VAD DE ÄR!!!

2009-12-14 @ 16:14:48
Postat av: Sussu

Oj det blev visst två stycken (a) Men kanske lika bra det ^^ Haha, men vad bra att ni fortfarande lever :) <3 pusss

2009-12-14 @ 16:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0