Den varsta natten

Gud bevare mig att vi inte dog i djungeln idag av utmattning!

Igar begav sig jag, Madde och tysken Damien till Cameron highlands med bussen halv 12 pa eftermiddagen. Efter vad som kandes som ar, var vi antligen framme har uppe halv 9 pa kvallen. Vi letade, letade och letade efter ett stalle att bo pa. Till slut stod vi framfor varje resandes mardrom! Det luktade mogel, det var skitigt overallt och vi hade ett delat rum med snarkande och fisande manniskor. Inte for att nagot av det dar storde mig mer an att det var SVINKALLT! 7+ hade vi MAX pa natten. En tunn filt och hackande tander. Jag laste i min snodda Twilight bok till strax efter 1 och beslot mig sedan for att forsoka sova. Nar jag kommer upp till rummet sitter det en indian och glor utover golvet. Jag sket fan ner mig, nastan! Jag trodde han skulle morda oss i somnen, men han sov tydligen sittandes? Laskigt var det iallafall! Sa jag gick och la mig i en annan sang och ''sov'' resten av natten. Nar klockan ringde 7, sa var det ingen id'e att forsoka sova vidare, sa vi klev upp.

Alla manniskor som bodde med oss var uppe med tuppen. Darav var alla duschar ockuperade. Har i Malaysia ar det konstrukterat som sa att dusch och toalett sitter ihop. Det finns inga bas eller drapedier utan duschen ar precis vid toalettstolen. Helvete tankte jag som hade atit lite for exotisk mat kvallen innan. Till slut stod jag inte ut, utan kutar in pa den dar javla musse-toaletten! En musse-toalett ar ett hal rakt ner i marken, sa man maste sta pa huk nar man ska utratta sina arenden. Det maste nog ha varit toppen pa hemskheten. Men det ar ju lite det den har resan handlar om. For varje sunkigt och hemskt stalle vi bor pa, uppskattar jag allt jag har hemma 10000 ggr mer! Till en viss del ar detta land I land, men storsta delen ligger kvar pa U :(

Idag da! Vi har varit i djungeln!! Jag kande mig som varsta Indiana Jons nar jag plojde vagen pa stigen! Vi vandrade 7 kilometer i den dar forbaskade regnskogen!! Vi hann se ett och annat...Bland annat trodde jag att ett flygplan var en morrande bjorn..Ehem...Samt kollade vi pa vattenfall och ackliga kryp. Sen kom vi fram till "stan" pa vischan och fick vanta pa bussen 1 timme. GUD vad vackert det var! Alla odlingar och dalar. Det sag ut som Sagan om Ringen pa vissa av kullarna. Underbart vackert! Hade vi inte vandrat sjalva, utan med en guide, hade jag fan onskat att vi stannat i KL! Ska man vara har, sa racker 1-2 dagar och man ska bo pa nagon Resort eller sa. Inte undra pa att hostelworld.com inte ens hade med det har stallet pa sina hostel. Sunkigare och mogligare far man leta efter!

Snart borjar vi narma oss halften av denna trip! Kanns lite sadar, men anda skont att komma hem :D Imorse pratade vi med 2 tjejer som sov i samma rum som oss. Dom reser 10 manader. Herregud! Och dom hade blivit ranade...4 ggr? Snacka om bad luck! Nu ska jag strax glida ivag till varat fina boende som kostade oss 40 ringit var. Till skillnad fran igar som kostade 12 ringit :P

Hors snart! BYE!// Johanna

Kommentarer
Postat av: parents munkens

Vi här hemma önskar att ALL lycka i HELA världen är med er!Love you!

2009-12-28 @ 11:34:31
Postat av: parents munkens

Kolla hotmail

2009-12-28 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0